تشکیل شعبه تخصصی شورای حل اختلاف، ویژه رسیدگی به اختلافات اسناد رسمی - کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان غربی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تشکیل شعبه تخصصی شورای حل اختلاف، ویژه رسیدگی به اختلافات اسناد رسمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان مرکز استان از ساختمان تازه تاسیس کانون سردفتران و دفتر یاران استان بازدید کردند.

در ادامه این بازدید عتباتی در نشستی که با هیأت مدیره جدید کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان غربی گفت: وجود چنین مجموعه‌ای با این کیفیت مایه خرسندی است و باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن در راستای خدمت رسانی به مردم استفاده نمود. تلاش در دستگاه قضایی بر این است که به سمت و سوی رسمیت دادن به اقدامات حقوقی و تجاری مردم حرکت صورت گیرد و یکی از مهمترین این اقدامات، عملیاتی کردن معاملات در بستر اسناد رسمی است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: یکی از مشکلاتی که باعث تولید پرونده می شود قراردادها و تعهداتی است که حالت رسمی پیدا نمی کند و نه تنها باعث تضییع حقوق مردم می شود بلکه دستگاه قضایی را نیز دچار مشکل می کند.

عتباتی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ کارشناسی در معاملات در جامعه جا بیافتد گفت: یکی از اقداماتی که دستگاه قضایی در سال جدید پیگیر است و جزء سیاست کاری آن است، عملیاتی کردن قانون پیش فروش آپارتمان است که قراردادهای پیش فروش حتماً در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شوند چرا که مشاورین املاک حق تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان را ندارند و صرفاً می بایست مقدمات کار را انجام و در نهایت قرارداد در دفاتر اسناد رسمی تنظیم گردد تا این اقدامات منتهی به خدمت رسانی بهتر به مردم و اطمینان خاطر آنها در مبادلات حقوقی و تجاری خود گردد.

جوان کیا مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هم در این نشست به اهمیت دفاتر ثبت اسناد رسمی درتنظیم اسناد اشاره و گفت: این دفاتر نقش پررنگی در توسعه بهداشت حقوقی و نقش برجسته‌ای در خدمت رسانی به مردم دارند.

در ابتدای این جلسه فتح الهی رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران استان گزارشی از روند اجرا و تکمیل پروژه ساختمان کانون سردفتران و دفتر یاران را ارائه ودرخواست کرد شعبه ویژه ای دررسیدگی به دعاوی علیه دفاتر تعیین وبا توجه به اجرای ثبت الکترونیکی وتخصصی بودن کاردفاتر و‌‌تغییرات عمده درقوانین وبخشنامه های ثبتی از نظرات کارشناسی کانون دراین رابطه استفاده گردد.

از نکات قابل توجه این بازدید و نشست صمیمی پیشنهاد تشکیل شعبه تخصصی شورای حل اختلاف، ویژه رسیدگی به اختلافات اسناد رسمی بود که مورد موافقت و تاکید رئیس کل دادگستری استان قرار گرفت.

به اشتراک بگذارید...

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false